Δελτίο Τύπου της Ν.Ε. Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η Κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας από το καλοκαίρι του 2019 έχει επιλέξει την επικοινωνιακή διαχείριση αντί της ουσιαστικής αντιμετώπισης των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν έχει προβεί σε κανένα θεσμικό διάλογο με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Επέλεξε την απαξίωσή τους και τον δρόμο των διώξεων, με προσφυγές στα δικαστήρια καταστολή των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος. Η εξήγηση γι’ αυτό είναι μια. Έχοντας ως ξεκάθαρο στόχο τη συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης, προς τέρψη της άποψης του κ. Μητσοτάκη ότι οι μαθητές είναι πελάτες, ήθελε, πάση θυσία, να αποφύγει τον διάλογο και το
Έχοντας αυτή τη στόχευση με μια αιφνιδιαστική τροπολογία σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών(!) και με δελτίο τύπου στις 19/1/2023 το Υπουργείο για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων και η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αποτελούν δύο ζητήματα για τα οποία ο εκπαιδευτικός κλάδος αγωνίστηκε και την εφαρμογή των οποίων απέτρεψε στο παρελθόν, και που μας γυρίζουν πίσω στις αλήστου μνήμης μέρες του 2013/14. Ο στόχος των «αρίστων» ήταν από την αρχή ξεκάθαρος: Αυστηρή εξωτερική αξιολόγηση για σχολεία και εκπαιδευτικούς, οδηγώντας στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην χειραγώγηση και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών, στον διαχωρισμό και τον ανταγωνισμό μεταξύ τους, με απρόβλεπτες συνέπειες για το εκπαιδευτικό έργο και τον ίδιο το χαρακτήρα του σχολείου.
Εξίσου σαφές είναι και το τι επιδιώκουν παραμονές των βουλευτικών εκλογών:
- Προσπαθούν να εμφανιστούν στην ελληνική κοινωνία ως μεταρρυθμιστές αλλά στην ουσία έχουν απορρυθμίσει την παιδαγωγική και συλλογική λειτουργία των σχολείων.
- Επιχειρούν να εμφανιστούν ως συνεπείς τεχνοκράτες για την υλοποίηση της πολιτικής τους ενώ γνωρίζουν πως η ατομική αξιολόγηση για κατηγοριοποίηση και έλεγχο των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να ξεκινήσει καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία τοποθέτησης των νέων σχολικών συμβούλων, ενώ είναι σε αρχικό στάδιο οι κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων, ενώ η «άριστη» υπουργός ούτε κρίσεις στελεχών, στα 4 χρόνια δεν μπόρεσε να υλοποιήσει.
- Επιχειρούν μέχρι την τελευταία ημέρα παραμονής τους στην εξουσία να αλώσουν, να στραγγαλίσουν και να ελέγξουν ασφυκτικά το Δημόσιο Σχολείο.
- Πανηγυρίζουν εντελώς ανιστόρητα ότι επιστρέφει η αξιολόγηση στον εκπαιδευτικό μετά από 41 χρόνια, συνδέοντάς την με τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, τον επιθεωρητισμό, που έχει καταδικαστεί συλλήβδην από την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία.
Η πολυδιαφημισμένη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν είναι παρά μια απερίγραπτη επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία, που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και δείχνει ως μόνιμους υπεύθυνους γι’ αυτά τους εκπαιδευτικούς.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στηρίζει το εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό κίνημα, που ενωτικά, συλλογικά και αποφασιστικά δηλώνει παρόν στους αγώνες και τις προσπάθειες ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των οικογενειών και όλης της κοινωνίας, για να αποτρέψει ακόμα μία φορά τις προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, και της κυβέρνησης συνολικά, να δημιουργήσουν ένα εικονικά λαμπρό, και στην ουσία και τα αποτελέσματά του ζοφερό, με διαχωρισμούς και αποκλεισμούς, ακραία ταξικό σχολείο του μέλλοντος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στηρίζει τον αγώνα για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21, ο οποίος θα είναι μαζικός, ενωτικός και διαρκής! Είναι αγώνας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!
Για τη Ν.Ε. Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
Τμήμα Παιδείας της Ν.Ε.