Ela na paiksoume

25 - 09 - 2018
Καταφύλλι
Σύλλογοι
Είσοδος μελών
Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 54 επισκέπτες και ένα μέλος

Παραπομπές
Ενημέρωση - ψυχαγωγία
D Papakostas Το νομοσχέδιο "Κλεισθένης 1": Να βελτιωθεί με προτάσεις των Αιρετών Τ.Α. και των Βουλευτών *Περιορίζεται η μονοκρατορία των Δημάρχων *Αυτονομία κοινοτήτων

 Το περιβόητο νομοσχέδιο της Αυτοδιοίκησης, ο Κλεισθένης 1, ήδη συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

 Ο Υπουργός Εσωτερικών χθες αναφέρθηκε στις τομές που επιχειρεί, κατά την άποψη του, στο θεσμό της ΤΑ, στο νέο εκλογικό σύστημα απλής αναλογικής, στην Αποκεντρωτική αντίληψη, την εμβάθυνση της τοπικής δημοκρατίας....

 *Το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, συνεδρίασε εκτάκτως χθες (6/7/18), και σε εμφανώς πιο ήπιο κλίμα, από προγενέστερα Συνέδρια, εξέφρασε, κατά πλειοψηφία, την πλήρη αντίθεση του στο σχέδιο Σκουρλέτη.

 - Θεωρεί απορρύθμιση και όχι..... Μεταρρύθμιση, που θα διαλύσει τη λειτουργία των Δήμων.

 Πολύ αυστηροί ο πρόεδρος Δ.Σ. Γ. Πατούλης και ο δήμαρχος Αμφιλοχίας Απ. Κοιμήσης, ο οποίος τόνισε: "Να γνωστοποιήσουμε σε κάθε Βουλευτή για ποιο λόγο δεν πρέπει να ψηφίσουν το σχέδιο Κλεισθένη 1".

 * Ο Δήμαρχος Αιγάλεω Δημ. Μπίρμπας, τόνισε: "Η ΚΕΔΕ αρνήθηκε την ουσιαστική συζήτηση.... Η πλειοψηφία του Δ.Σ. κινήθηκε στη λογική της.... "αριστερής παρένθεσης".... το σχέδιο νόμου χρήζει βελτιώσεων....

 Ως ΚΕΔΕ δεν παρουσιάσαμε εναλλακτικό σχέδιο....δεν αντιπροτείναμε ένα άλλο, πιο δίκαιο, εκλογικό σύστημα.

 Ο Κλεισθένης είναι πρώτο θετικό μεταρρυθμιστικό βήμα….

 Ο Καλλικράτης ήταν μια ατελέστατη απόπειρα "νεοσυγκεντρωτισμού"....

-----------------------------------

 Σήμερα, με ψύχραιμη ματιά και χωρίς μικροκομματικές εξαρτήσεις, οφείλουμε όλοι οι ενεργοί πολίτες, οι δημότες που νοιάζονται για το θεσμό και το γενέθλιο τόπο τους ή τον τόπο όπου μένουν και εργάζονται, να κρίνουμε το παρόν νομοσχέδιο, προτείνοντας εναλλακτικές βέλτιστες Προτάσεις.

 * Για μια Τοπική Αυτοδιοίκηση με γνήσια αποκέντρωση, με Δημοκρατία και συμμετοχή του απλού πολίτη, με αυτονομία των κυττάρων της, των χωριών, των ιστορικών κοινοτήτων και Καποδιστριακών περιοχών (δημ. ενοτήτων).

 ** Με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, όπως επιτάσσουν το Σύνταγμα, ο ΕΧΤΑ και οι Ευρωπ. Συνθήκες.

 *** Με σύνθεση, συνεννόηση, δημοκρατικότητα, ισοδυναμία των ψήφων, γνήσια αντιπροσωπευτικότητα.....

 Ο Καλλικράτης του.... νεοσυγκεντρωτισμού, έχει αποξενώσει τους πολίτες, έχει αποθεώσει τη γραφειοκρατία και τα αλληλοεπικαλυπτόμενα επίπεδα ελέγχου, δήθεν διαφάνειας, αλλά ουσιαστικά της "απραξίας και μη έργου.....".

#Η Τοπική Δημοκρατία σε ασφυξία.... σε ημιπαραλυσία, που οδηγεί και την κοινοβουλευτική μας Αντιπροσωπευτική Δημοκρατία στη συρρίκνωση, την αφυδάτωση, στην ανάδειξη των πολωτικών εξτρεμισμών!

 Τα συλλογικά όργανα χωρίς πραγματική εξουσία, τα μονοπρόσωπα, όμως "αποφασίζουν και .... διατάσσουν"...

 Έχουμε ασκήσει κριτική στο σχέδιο, προτείναμε βελτιώσεις και θα συνεχίσουμε προς τους Βουλευτές μας μέχρι την τελική ψήφιση του, στις 13 Ιουλίου.

  1. Το νομοσχέδιο δικαιώνει τον αγώνα για σεβασμό της Ορεινότητας, του Κοινοτισμού, της αντιπροσωπευτικότητας των ψήφων (παρότι δεν θέτει, όπως πιστεύουμε, ένα όριο εισόδου, όπως για τη Βουλή και δεν ορίζει αυτοτελή κατηγορία, αυτή των Ορεινών Δήμων-μας εντάσσει μαζί με μικρούς Ηπειρωτικούς).
  2. Περιορίζει τη μονοκρατορία του εκάστοτε Δημάρχου. Ενισχύει το ρόλο των δημοτικών παρατάξεων, του απλού συμβούλου.
  3. Οι Κοινότητες αποκτούν τη σχετική αυτονομία που δικαιούνται, με βάση την ιστορική προσφορά του Κοινοτισμού - "των Ελλήνων οι κοινότητες", και ως τα πρωτοκύτταρα της Δημοκρατίας.

 Οι νέοι Κοινοτάρχες και κοινοτικοί σύμβουλοι, εκτίθενται ανεξάρτητα από τα ψηφοδέλτια των υποψηφίων Δημάρχων, απευθύνονται σε όλους τους δημότες της κοινότητας τους, ασκούν τοπική εξουσία και ο εκάστοτε Δήμαρχος δεν θα μπορεί να τους αγνοεί ή να τους απαξιώνει, καθότι έχουν, πλέον, άμεση, ευθεία εντολή από τους δημότες, με ψήφο σε χωριστή κάλπη.....

  1. Οι δημοτικοί σύμβουλοι, ο εκάστοτε δήμαρχος, για να μπορέσουν πλέον να διοικήσουν και να προσφέρουν έργο, πρέπει να έχουν καλή γνώση των πραγμάτων, να αγαπούν το θεσμό, να έχουν εμπειρία και αξιωσυνη να διαπραγματεύονται, να συνεννοούνται με την ομάδα τους, αλλά και των άλλων παρατάξεων, να συνθέτουν αντίθετες, διαφορετικές απόψεις, να μπορούν να συνδιαλέγονται με τους Αιρετούς, αλλά και τους υπηρεσιακούς παράγοντες, τους υπαλλήλους και στελέχη των Δήμων.

 Να σέβονται τους συναδέλφους, τους συνεργάτες, τους υπαλλήλους και να πιστεύουν στη συλλογικότητα, την ομαδικότητα, τον προωθητικό συμβιβασμό....

  1. Με τον Κλεισθένη, αναβαθμίζονται οι Υπάλληλοι, οι προϊστάμενοι των οικονομικών..... με το άρθρο 204 τονίζεται ότι: "Δεν επιτρέπεται η ανάμειξη του Δημάρχου σε διαχειριστικές ενέργειες της ταμειακής υπηρεσίας".

 Ο Δήμαρχος παύει να έχει την ιδιότητα του εκκαθαριστή των δαπανών και του εντολέα των πληρωμών. Η έκδοση των χρηματικών ενταλμάτων με επιμέλεια και ευθύνη του οικείου προϊσταμένου οικονομικών.

 Η διαφάνεια, η χρηστή διαχείριση, μεταφέρεται σε μόνιμους υπαλλήλους με γνώση, διαχρονικότητα και αξιοπιστία, που έχουν ορκιστεί να τηρούν το νόμο και το Σύνταγμα για όλο τον εργασιακό τους βίο.

 Τα πειράματα, οι δυστροπίες, η ημιμάθεια ενός εκάστου ....φερέλπιδος αιρετού δεν θα μπορούν πλέον να επηρεάσουν την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών των Δήμων.

 Οι προτάσεις μας, ατομικά και ως Δημοτικό συμβούλιο Αργιθέας έχουν γνωστοποιηθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών, στον Υπουργό Σκουρλέτη και τον Γενικό Γραμματέα Κ. Πουλάκη, στην ΚΕΔΕ, στην ΠΕΔ Θεσσαλίας, στον τύπο, στην κοινή γνώμη.

Επιμένουμε/Διεκδικούμε:

 Α. Να τεθεί "Όριο εισόδου" για έδρα στο Δ.Σ. π.χ. 3-5%

 Β. Αυτοτελή κατηγορία Ορεινών Δήμων (όπως, οι νησιωτικοί - άρθρο 101 Παρ 4 Συντάγματος για στήριξη Ορεινών και των νησιωτικών περιοχών).

 Γ. Αναλογική εφαρμογή του άρθρου 93 Παρ 3 - τελευταίο εδάφιο και για τους τοπικούς αντιδημάρχους, όπως δύνανται οι τοπικοί Αντιπεριφερειάρχες να συγκαλούν τους περιφ. συμβούλους του νομού για τοπικά ζητήματα, έτσι να μπορούν και οι τοπικοί Αντιδήμαρχοι (ή και ο Κοινοτάρχης της έδρας της καποδιστριακής περιοχής - δημ. ενότητας) να συγκαλεί τους δημοτικούς, κοινοτικούς συμβούλους και κοινοτάρχες της περιοχής του για τοπικά ζητήματα της δημοτικής ενότητας. [Αποκεντρωμένο Συμβούλιο Καποδιστριακής Περιοχής].

 Δ. Διεύρυνση των υποχρεωτικών δαπανών, σε περίπτωση μη επίτευξης πλειοψηφίας στην ψηφοφορία επί του προϋπολογισμού κ.λπ.

 Ε. Η εκλογή προέδρου Δ.Σ. αποκλειστικά, μετά από πρόταση της πλειοψηφίας, του πρώτου εκλογικού συνδυασμού....... Του Αντιπροέδρου, του δεύτερου κ.ο.κ.

 ΣΤ. Το Δ.Σ. ΚΕΔΕ και των ΠΕΔ να αρχίσουν να επεξεργάζονται ένα πιο δίκαιο, πιο αναλογικό, πιο αντιπροσωπευτικό εκλογικό σύστημα...... που θα σέβεται την ισοτιμία, ισοδυναμία των ψήφων αλλά και θα διευκολύνει την κυβερνησιμότητα των Δήμων....

 Η εκάστοτε κυβέρνηση και πλειοψηφία στη Βουλή έχουν το απόλυτο δικαίωμα κατάθεσης και ψήφισης νόμων.... τα κόμματα, επίσης, να καταθέτουν προτάσεις νόμων.

 Εμείς ως Τοπική Αυτοδιοίκηση οφείλουμε να έχουμε διαμορφωμένες αξιόπιστες και τεκμηριωμένες Εναλλακτικές προτάσεις, που θα ανοίγουν νέους δρόμους για διαρκή μετεξέλιξη του θεσμού υπέρ των πολιτών, των συνδημοτών μας, της τοπικής ανάπτυξης και ευημερίας των ανθρώπων, όπου και αν ζουν. Στα νησιά, στις μεγαλουπόλεις, στα ορεινά, απόμακρα μέρη.......

 Η Αυτοδιοίκηση σε ετοιμότητα, επαγρύπνηση, ενωμένη και αποφασισμένη!

 Γιατί η "Δημοκρατία κτίζεται από κάτω προς τα επάνω"!!!

Δημήτρης Παπακώστας

Αιρετός ΤΑ Αργιθέας Καρδίτσας1999-2019

Πρόεδρος Δ.Σ./Δήμαρχος Αχελώου 1999-2006/ 7 Ιουλίου 2018.

Ο καιρός στο Καταφύλλι
Σελίδες μελών
Πρωτοσέλιδα
Δι@ύγεια - Δήμος Αργιθέας
Δήμος Αργιθέας
Εκλογές Σεπτ. 2015
Εκλογές 2014
Εκλογές 2012
Εκλογές 2010
Τελευταία άρθρα