Ela na paiksoume

Koumpouriana

20 - 04 - 2024
Καταφύλλι
Σύλλογοι
Είσοδος μελών
Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 245 guests και κανένα μέλος

Παραπομπές
Ενημέρωση - ψυχαγωγία

Ela na paiksoume

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας

D Papakostas Παρακολουθούμε τα δημοσιεύματα Αιρετών και τις εναγώνιες προσπάθειες του Δημάρχου Αργιθέας, τις συναντήσεις του με την αρμόδια Υφυπουργό Παιδείας (με καταγωγή πατέρα από Νέο Αργύρι Ευρυτανίας - έναντι Αργυρίου Αχελώου Αργιθέας Καρδίτσας Θεσσαλίας), την παρέμβαση Βουλευτών μας και τις ανακοινώσεις, μακροσκελείς και πλήρως κατατοπιστικές, της αναπλ. Δ/ντριας Π.Ε., Καρδίτσας κας Ευαγγελίας Χατζηδημητρίου, από τις οποίες προκύπτει η απροθυμία των δασκάλων να υπηρετήσουν τα Ορεινά δυσπρόσιτα σχολεία (απόσταση άνω των 75 χλμ από πόλη Καρδίτσας) - επίκληση λόγων υγείας, συνδικαλιστική προστασία......

 Καταρχάς να συγχαρούμε την αναπλ. δ/ντρια για την πλήρη ενημέρωση, δημόσια και δια του τοπικού τύπου (e-φημερίδες/ έντυπο).

 Δείχνει ευαισθησία και επαγγελματισμό!

 Τα παιδιά, οι γονείς ανάστατοι, φθάσαμε στα μέσα Οκτωβρίου.... ο πρώτος μήνας σπαταλήθηκε χωρίς μια ώρα ....μάθημα.

 |. Ρωτάμε καλόπιστα το Υπουργείο Παιδείας: Ποια η προετοιμασία και οι προβλέψεις για τα Ορεινά σχολεία;

1.Με τι κίνητρα να αποδεχθεί ο νέος εκπαιδευτικός την τοποθέτηση του και να ασκήσει το λειτούργημα του στα απόμακρα μονοθέσια Σχολεία;

 Ποιο το πρόσθετο κόστος διαμονής, θέρμανσης, μετακίνησής του, λόγω και ελλιπούς συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε σχέση με το μισθό του αναπληρωτή;

 Έχουν εξετάσει οι αρμόδιοι το ημερήσιο κόστος κίνησης του Δασκάλου από την πόλη Καρδίτσας έως το σχολείο Ανθηρού (75 χλμ. χ 2);

 Για την περίοδο παγετών ή χιονοπτώσεων, ποια η πρόβλεψη για τη διαμονή, θέρμανση του δασκάλου;

 Το σχολείο Αργυρίου απέχει 115 χλμ. από την έδρα του νομού Καρδίτσας.

2.Θεσμικά, ποιες πολιτικές σκέφτονται να εφαρμόσουν ώστε όλα τα παιδιά, σε ορεινά και στα μικρά νησιά - όπου διαβάζουμε ότι 65 σχολεία δεν έχουν δάσκαλο και οι μαθητές παρακολουθούν μέσω skype τα πρώτα μαθήματα/ Τήλος κ.λπ. - να ξεκινούν από ισότιμη αφετηρία για τη γνώση και το ύψιστο αγαθό της παιδείας;

 Η Ορεινότατα και η Νησιωτικότητα ρητά προστατεύονται από τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες και το Ελληνικό Σύνταγμα (άρθρο 101 Παρ. 4).

 Η Πολιτεία σε ένα νησάκι, ακόμη και με έναν μαθητή οφείλει να τοποθετήσει έγκαιρα έναν δάσκαλο, με αγάπη για το λειτούργημα του και επάρκεια.

3.Δεν θα ώφειλαν οι αρμόδιοι από τον Αύγουστο να έχουν εξασφαλίσει τις τοποθετήσεις των νέων εκπαιδευτικών, ξεκινώντας όχι από τα αστικά κέντρα αλλά από τα απομακρυσμένα μονοθέσια, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Δημοτικές Αρχές;

4.Γιατί ενώ το Υπουργείο Υγείας έχει θεσπίσει υπέρ των αγροτικών γιατρών που υπηρετούν στα άγονα ορεινά ιατρεία, ένα extra βοήθημα 400€/ μήνα, το Υπουργείο Παιδείας δεν προσανατολίζεται σε ανάλογη ρύθμιση;

5.Οι Ορεινοί και Νησιωτικοί Δήμοι (με τα εξωφρενικά ενοίκια που ζητούνται στα πλούσια τουριστικά νησιά) μήπως να αξιοποιήσουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και να αρχίσουν να πριμοδοτούν τους δασκάλους και νηπιαγωγούς από το Δημοτικό Ταμείο με στήριξη και από το αποθεματικό ΚΑΠ του Υπουργείου Εσωτερικών και των Περιφερειών τους;

 Ποιος θα απολογηθεί στους μικρούς μόνιμους μαθητές της ορεινής Πατρίδας;

 Πώς θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες μαθημάτων;

 ||. Είμαστε στα μέσα του δεύτερου μήνα της σχολικής χρονιάς....

 Είναι γεγονός ότι οι συνθήκες έχουν αλλάξει.... Οι ορεινές περιοχές δεν αρέσουν πλέον στους νέους παιδαγωγούς....

 Προτιμότερη η θαλπωρή της κοινής οικογενειακής στέγης, τα λίγα ιδιαίτερα μαθήματα εντός της πόλης τους, το μικρότερο... ρίσκο.

 Η πολιτική όμως θέλει αποτελέσματα.... Τα παιδιά δικαιούνται ανοιχτά σχολεία και δασκάλους με κέφι για προσφορά.... όχι "επιστρατευμένους".....

 Η "εναλλαγή ανά βδομάδα" παιδαγωγών πληγώνει τα παιδιά μας....

 |||. Δυστυχώς, στη νέα σχολική χρονιά.... το όλο σύστημα διορισμών δασκάλων στα μονοθέσια ορεινά Σχολεία .... παίρνει βαθμό....κάτω από τη βάση!

 Μένει μετεξεταστέο..... λόγω δυσπλασίας και αναχρονισμού.....

 Στην ρομποτική & ψηφιακή εποχή μας, μιλάμε ακόμα για τα αυτονόητα..... αντί για νέες καινοτόμες τεχνολογίες στα σχολεία, ξένες γλώσσες, τηλεκπαίδευση, πληροφορική......

 - Ή θα διοριστούν δάσκαλοι με θέληση και όρεξη στα ορεινά χωριά μας.

 - Ή τα παιδιά μας να μετακινηθούν στα πολυθέσια σχολεία των πόλεων ...

 Τρίτος δρόμος δεν έχει εφευρεθεί!...

 Οι Πολιτικοί εκλέγονται για να βρίσκουν την προσφορότερη λύση!

 * Όμως...."Των φρονίμων τα παιδιά...πριν πεινάσουν, μαγειρεύουν", μας έλεγε ο καλός μας Δάσκαλος στις τάξεις του 1966-72 στα ορεινά Βραγκιανά.....

 * Όταν δεν λειτουργούν τα σχολεία και ο κόσμος αναγκάζεται να μετοικήσει στις πόλεις... τότε η ίδια η Πατρίδα, η Ελλάδα, μικραίνει..... αδειάζει.... συρρικνώνεται...

Δημήτρης Παπακώστας......"ΠΑΤΡΙ.Δ.Α." Αχελώου ΑΡΓΙΘΕΑΣ Θεσσαλίας.

(Αιρετός Τ.Α. 1991-2019)

Ο καιρός στο Καταφύλλι
Εφημερίδα
Σελίδες μελών
Τυχαία εικόνα
Tyxaia_eikona_302.jpg
Πρωτοσέλιδα
Δήμος Αργιθέας
Τελευταία άρθρα