Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας
Αποκαλύψεις δυνατές και χρήσιμα συμπεράσματα συνάγονται από την απάντηση του επί τρεις συναπτές θητείες Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κ Αγοραστού σε σχετική επερώτηση (ρεπορτάζ του έγκυρου mouzakinews) για την επικίνδυνη βατότητα και εγκατάλειψη της εθνικής διαπεριφερειακής οδού - επαρχιακό δίκτυο που ενώνει την Θεσσαλία με Ήπειρο, την Καρδίτσα με την Άρτα μέσω της ορεινής Δυτ. Αργιθέας - μήκους 55χλμ και το εντός Αργιθέας: από Τύμπανο - έως Κοράκου: περί τα 30 χλμ):
1. Ισχυρίζεται η Περιφ. Αρχή ότι έχει διαθέσει συνολικό ποσό:5.500.000€ για τον επαρχιακό αυτόν δρόμο - χωρίς να αναφέρει χρονικό διάστημα.
@ Συνάγεται από στοιχεία της απάντησης ότι αφορά μια δεκαετία....!
* Επικαλείται στοιχεία της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Π.Ε Καρδίτσας, της οποίας η αξιοπιστία και η επάρκεια ελέγχεται πολλαπλά και έχει γνώση η κοινή γνώμη.
@ Δόθηκαν τα 5,5 εκατ. όπως ισχυρίζεται η Περιφ. Αρχή για ενίσχυση οδικής ασφαλείας(!!;;), συντήρηση σηράγγων Συκιάς(!!;;) - που στη συνέχεια αναφέρει:
Το τμήμα των 5 οδικών σηράγγων Συκιάς μήκους 4.400 μ, δεν ανήκει στο επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά στην ΔΕΗ... - για αντιπλημμυρική προστασία και συντήρηση κάθε χρόνο (χιόνια κα).
2. Στο επαρχιακό δίκτυο (ευθύνης Περιφ. Αρχής Θεσσαλίας) ανήκει - λέει στην απάντηση - η παράκαμψη παλαιοδεντρίου (προφανώς εννοείται: η εναλλακτική διαδρομή μέσω λόφου 5 Αδέλφια) μήκους 3.500 μ και ότι: άκουσον - άκουσον! αναζητούνται πόροι για μελέτες ύψους 360.000€ και αφού γίνουν.... (πότε; Σε άλλες δυο θητείες;) στη συνέχεια θα προχωρήσει η δημοπράτηση του υπόψη έργου…..!
@ Ως γνωστό: Το οδικό αυτό τμήμα είναι ήδη χαλικοστρωμένο και έτοιμο για ασφαλτόστρωση και η χρήση του θα περιορίσει τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονούνται για οδηγούς που αναγκαστικά διέρχονται μέσω των παρατημένων - κακοσυντήρητων 5 οδικών σηράγγων Συκιάς (πτώση βράχων, νερά, μη φωτισμός, μη επένδυση εσωτερική, μη πλέγματα στα εξωτερικά τμήματα κλπ).
* Ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή Θεσσαλίας, που έχει την αρμοδιότητα και ευθύνη:
Α. Πόσες παρεμβάσεις αιτήματα παραστάσεις έχει κάνει προς την Διοίκηση του ισχυρού ομίλου ΔΕΗ για την επικίνδυνη βατότητα των 5 οδικών σηράγγων;
Ως γνωστόν η ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ εκτελεί μεγάλα έργα ΑΠΕ σε κορυφή Τυμπάνου.
° το ερώτημα απευθύνεται και στους Αιρετούς ΔΣ Αργιθέας, όλων των παρατάξεων και στους ΠΣ του ν. Καρδίτσας.
Β. Πόσες αιτήσεις για ασφαλτόστρωση της παράκαμψης (5 Αδέλφια) με δαπάνη του ομίλου ΔΕΗ, τάχιστα και επαρκώς;
Γ. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες (ΔΤΕ Καρδίτσας, Τοπικός Αντιπεριφερειάρχης, Αστυνομική Δ/νση Καρδίτσας) ενώ γνωρίζουν την επικινδυνότητα του τμήματος των 5 οδικών σηράγγων Συκιάς, τι μέτρα έχουν λάβει ή εξετάζουν να πάρουν πριν θρηνήσουμε θύματα και ατυχήματα;
^ Έως πότε θα δίνουν οι Αργιθεάτες.... άφεσιν αμαρτιών και «δεν βαριέσαι...», ο Θεός είναι μαζί μας;
Δ. Η Δημ. Αρχή προτίθεται να θέσει τον όμιλο ΔΕΗ και την περιφέρεια Θεσσαλίας προ των σοβαρών ευθυνών, τάσσοντας προθεσμία ρητή: εντός Ιουλίου 2022;
Προτίθεται να θέσει ζήτημα στον Υπουργό Υποδομών και συμπολίτη Υπουργό Ενέργειας;
Ε. Ενώ η Περιφέρεια στην απάντηση της αναφέρει ότι δεν ανήκει στον χώρο ευθύνης της το τμήμα μήκους 4.400 μ, υπογραμμίζει ότι έχει διαθέσει ποσά για συντήρηση.... αποκατάσταση (δήθεν.....) των 5 οδικών σηράγγων Συκιάς.
Είναι γνωστή σε όλους και τη βιώνουν καθημερινά, η άθλια επικίνδυνη κατάσταση στις 5 σήραγγες, τα πεταμένα χρήματα για δήθεν διασφάλιση από υδατοπτώσεις, εκβραχισμούς κλπ.
* Ειδικότερα η Περιφ. Θεσσαλίας στην απάντηση της ισχυρίζεται:
————————————-
^ Διάθεση ποσού 266.740 ευρώ συν 31.929€: σύνολο 300.000€ για κωδικό έργο 2013ΕΠ01700006: Συντήρηση - Αποκατάσταση Σηράγγων.
΅ Ερώτηση: ποιος επέβλεψε και παρέλαβε έργο (…;) αυτό;
^ Κωδικός έργου:2014ΕΠ51700022
Πάλι για Συντήρηση - Αποκατάσταση Σηράγγων (δυο υποέργα)
Ποσό περί τα 300.000€.... πάλι....
@ Έργο σοβαρό δεν έγινε, πασίδηλη και αυταπόδεικτη η προχειρότητα....
^ Το μόνο σοβαρό έργο επι θητειών 2011-2022 στο άξονα Καρδίτσας - Άρτας μέσω Τυμπάνου και Δυτ. Αργιθέας είναι το τεχνικό - οχετός στο Ξηρόρεμα!
Διάθεση ποσού:250.000€, όπως αναφέρεται στην απάντηση.
* Τα περί ψυχρής ασφάλτου είναι... αστεία επιχειρήματα. Ούτε μεταλλική επίστρωση έγινε στη γέφυρα Μπέλευ Πετρωτού (όπως άριστα έχει γίνει στη γέφυρα Μότσιου Βραγκιανών 1998).
* Γεμάτος λακούβες από Τύμπανο - η στροφή Ογκλάβια πάλι... βουλιάζει, προφανής η κακοτεχνία και μη καλή επίβλεψη... - έως Κοράκου και Βραγκιανά - Αργύρι.
* Είναι κρίμα και άδικο για την όμορφη κοιλάδα Αχελώου, την σπάνιας φυσικής ομορφιάς νότια Πίνδο, να βρίσκεται οδικά.... στις αρχές προηγούμενου 20ου αιώνα...
^ Επιβάλλεται μια τεκμηριωμένη απάντηση στην...’προπαγάνδα της Λάρισας και οδού Μπλατσούκα’ και με πατριωτική ενότητα να αξιοποιήσουμε την εργολαβία του Υπ Υποδομών 143.000.000€ λόγω Ιανού / ΤΕΡΝΑ ΑΕ (να μείνουν χρήματα και για τμήμα: Διασταύρωση Ανθηρού - Τύμπανος - Μουζάκι και Ανατολική Αργιθέα).
^ Να απαιτήσουμε ανταποδοτικά από όμιλο ΔΕΗ λόγω των ημιτελών παρατημένων καταστροφικών έργων φράγματος Συκιάς και
Από Τέρνα ενεργειακή ΑΕ για τμήμα κοράκου - Μάραθο - Βραγκιανά - Καταφύλλι - Αργύρι (σήμανση, στηθαία, τοιχεία αντιστήριξης, πλέγματα, λακούβες) ως πρώτο ανταποδοτικό για την έγκριση ΜΠΕ νέου Υδροηλεκτρικού - φράγματος κοιλάδας Αχελώου (83MW).... από το ΔΣ Αργιθέας 27-6-22
^ Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ να αποκαταστήσει οδόστρωμα από άνοδο Τυμπάνου έως κοινότητα Αργιθέας (Κνίσοβο) λόγω φθορών κυρίως από δικά της βαρέα οχήματα που χρησιμοποιεί στην κατασκευή Αιολικού πάρκου και Σταθμού παραγωγής.
° Φίλοι όλη! Φιλτάτη η Αλήθεια, η Πατρίδα!
Δημήτρης Παπακώστας
Π.Εν. Αργιθεατών Θεσσαλών 29-6-22