Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας
Οι πρόσφατες φωτογραφίες (15-3-23) δείχνουν εναργέστατα και αναντίρρητα το μέγεθος της εγκατάλειψης, της ολιγωρίας και αδιαφορίας στα επανειλημμένα αιτήματα μας για λήψη άμεσων μέτρων αποκατάστασης - συντήρησης της βατότητας στις 5 οδικές σήραγγες Συκιάς που ανοίχτηκαν το 1989-1990 (πριν 33 ολόκληρα χρόνια...) κυρίως για τις ανάγκες του υπό κατασκευή Φράγματος Συκιάς / μερική μεταφορά νερών Αχελώου προς τον Θεσσαλικό κάμπο.
^ Οδικό τμήμα: συνολικά 5 χλμ του άξονα Καρδίτσα - Αργιθέα - Άρτα (εντός 5 σηράγγων τμήμα περί τα 1800-2100μ).
^ Παραμένουν χωρίς εσωτερική επένδυση - τα βράχια επικρέμανται στα κεφάλια των διερχόμενων - δίχως φωτισμό και σήμανση.
^ Στα πρανή εξωτερικά, ελλιπή πλέγματα και κάποια που δεν καθαρίζονται ποτέ!
^ Το δίκαιο αίτημα ασφαλτόστρωσης του αγροτικού δρόμου - εναλλακτική διαδρομή από λόφο «Πέντε Αδέλφια» / 3 χλμ, δεν υλοποιείται από αρμόδια Περιφ. Αρχή Θεσσαλίας.
^ Το ΔΣ και η ΕΕ ορεινού Δήμου Αργιθέας δεν το θέτουν επιτακτικά, έως σήμερα ουδεμία κοινή παράσταση.
• Το 2005 έγινε η ασφαλτόστρωση με πιστώσεις Υπουργείων, κατόπιν παρέμβασης του αείμνηστου Υπουργού Ανάπτυξης Δ. Σιούφα και αίτημα Δήμου Αχελώου που υπέβαλε το ΣΔΟ: Δημ. Παπακώστας / Δήμαρχος και Δημ. Τσίνας (επικεφαλής τότε αντιπολίτευσης).
• Τα... κρεμασμένα λάστιχα που έγιναν με απόφαση σημερινής περιφ. αρχής αποτελούν ‘μνημείο προχειρότητας ‘ και πράξης: ‘στάχτη στα μάτια’ προς τους ορεινούς πολίτες.
• Πριν 4 μήνες επισκεφτήκαμε τον όμιλο ΔΕΗ στην Αθήνα, καταθέσαμε έγγραφο αίτημα. Με συνδρομή του φίλου πολιτικού Πάρη Κουκουλόπουλου.
* Μετά λίγες μέρες ο αρμόδιος Γεν Δ/ντής κ. Φώτης Ε Καραγιάννης μας απάντησε με Αρ ΓΔ/ΘΥΠ/ Ε.Κ 183954/3675/16-11-22 έγγραφο:
«… η ΔΕΗ ΑΕ δεν έχει οιασδήποτε μορφής εμπλοκή ή αρμοδιότητα επέμβασης, Τόσο στον συγκεκριμένο οδικό άξονα, Όσο και στο έργο Φράγματος Συκιάς, το οποίο είναι αρμοδιότητας Υπ Υποδομών...φρονούμε ότι η υπόψη επιστολή σας θα έπρεπε να απευθύνεται όχι στη ΔΕΗ ΑΕ αλλά στις υπηρεσίες που έχουν την αρμοδιότητα συντήρησης των έργων της Περιφέρειας, στην οποία ανήκετε...».
•• Μετά ταύτα ερωτώνται: Η περιφ. Αρχή Θεσσαλίας - το κεντρικό Υποδομών τι προγραμματίζουν για τα... 5 σκοτεινά τούνελ Συκιάς (ουσιαστικά τρύπες για... τυφλοπόντικες λόγω εγκατάλειψης) όπου τα νερά τρέχουν στα κεφάλια οδηγών, οι πάγοι κρέμονται τον χειμώνα ως... σπαθιά και οι βράχοι σε αποκόλληση;
^ Οι Βουλευτές, οι Σύμβουλοι ΠΣ Θεσσαλίας -τ ου ΔΣ Αργιθέας τι θα πράξουν;
^ Οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές, Ποιά αποτελεσματικά μέτρα θα λάβουν βάσει ισχύουσας νομοθεσίας (ν 3481/2006 κα);
* Έχει εφαρμοστεί η Παρ 3 άρθρου 7 ν 3481/2006 ως ισχύει (κατανομή αρμοδιοτήτων συντήρησης οδών στην περιφέρεια Θεσσαλίας) και η Παρ 5 του ίδιου άρθρου;
* Η εναλλακτική διαδρομή από «Πέντε Αδέλφια» πότε θα στρωθεί με ασφαλτοτάπητα;
Πριν ή μετά από ενδεχόμενο ατύχημα;
^ Υπάρχουν ελπίδες για ενεργοποίηση αρμοδίων αρχών ή πάλι θα ζήσουμε το γνωστό... γαϊτανάκι των συναρμοδιοτήτων και διάχυσης ευθυνών;
••• Σήμανση - πλέγματα - φωσφορίζοντες ανακλαστήρες πόσο τελικά κοστίζουν;;;
Οδική ασφάλεια - Σύγχρονο δίκτυο δικαιούμαστε έως Συκιά - Βραγκιανά και Αργύρι / όρια Θεσσαλίας - Αιτωλίας!
Θα τα επιβάλουμε με αγώνες...
Δημήτρης Παπακώστας
Αιρετός ΤΑ Αχελώου Θεσσαλίας 25 έτη - Νομικός
Έγγραφα προς και από όμιλο ΔΕΗ - φωτογραφίες από το εσωτερικό των Σηράγγων.