Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας
Χωρίς να θέλουμε να μπούμε στην «πολιτική διελκυστίνδα» μεταξύ συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης στα θέματα εκτέλεσης έργων, αποτελεσματικότητας και απορρόφησης κονδυλίων -που ταλανίζουν την καλλικρατική ΤΑ από Γεννήσεως της (2010) - πιστεύουμε ότι είναι η ώρα, μετά την αυταπόδεικτη λήξη της ‘’τετραετίας της αδράνειας’’ (2019-23) με επίκληση κόβιντ19, Ιανού, Διομήδη κα, να θέσουμε δικαιολογημένα ερωτήματα, καλόπιστα και επιτακτικά, καθότι απασχολούν την κοινή γνώμη και τους ενεργούς δημότες μας:
1. Που οφείλεται τελικά η μη απορρόφηση πόρων που η πολιτεία χορηγεί για σκοπούς υπέρ της βελτίωσης
Στην υποστελέχωση; Τη γραφειοκρατία; Στις ορεινές συνθήκες; Στην ραθυμία και ευθυνοφοβία αιρετών;
2. Γιατί βαλτώνουν στους περισσότερους ΟΤΑ της Χώρας τεράστια κονδύλια;
Πρόσφατα έχουν αναρτηθεί στον κόμβο Διαλειτουργικότητας του ΥΠΕΣ όλα τα «εν υπνώσει κονδύλια»….
Συνεπώς ούτε η υποστελέχωση, ούτε η εγγενής γραφειοκρατία είναι οι αιτίες, αφού η Κυβέρνηση χάρισε νομοθετικά όπλα (για δυνατότητα πλείστων απευθείας ή σε κλειστό αριθμό αναδόχων διαπραγμάτευση αναθέσεων).Προσωπικά προτιμούμε να δούμε έργα, έστω και με συνοπτικές διαδικασίες (πάντοτε βέβαια νομότυπα).
3. Η χορήγηση αφειδώς συνεχών παρατάσεων έχει γίνει πλέον... κανόνας, από εξαίρεση που έπρεπε να είναι.
^ Έτσι ευνοούνται ‘εταιρίες -κελύφη’ χωρίς αρτιότητα και οργάνωση για μελέτη και εκτέλεση σύγχρονων απαιτητικών έργων.
^ Ανάδοχοι που... απλά καταθέτουν προσφορές, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα τύχουν ευμενούς αντιμετώπισης σε όρους της συμβάσεως (χρονοδιάγραμμα - κανόνες τεχνικής κα).
^ Έτσι προκαλείται - εκουσίως ή ακουσίως - αθέμιτος ανταγωνισμός και ανωμαλία στην παραγωγή έργων, που στο τέλος πληρώνουν οι δημότες και ο φορέας.
4. Από τον θεσμικό ρόλο των αιρετών συμβούλων - ιδιαίτερα της Αντιπολίτευσης, γεννιέται η απαίτηση των πολιτών για ενημέρωση και παροχή αναλυτικών στοιχείων για:
Α. Πόσα χρήματα βαλτώνουν στο Δημοτικό Ταμείο Αργιθέας;
Β. Ποιά έργα έχουν ανατεθεί - συμβασιοποιηθεί και Ποιός ο ρυθμός εκτέλεσης τους;
Γ. Πόσοι εργολάβοι έχουν κληθεί να λογοδοτήσουν και ποιές οι τυχόν κυρώσεις;
* Εν τέλει: Ποιά και πόσα έργα θα ξεκινήσουν από τον Μάρτιο 2024 (φεύγοντας ο… ηλιόλουστος χειμώνας) και σε ποιές κοινότητες - Δημ ενότητες, αναλυτικά.
^ Μπορεί για το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης του Δημαρχείου Αργιθέας στο Ανθηρό να ήταν επιβεβλημένη η τελευταία παράταση, όμως κατά τη γνώμη μας το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο 2023 (με μόνη την παράταση Απριλίου).
••• Οι Δημοτικές Αρχές δεν είναι απλοί ‘διαχειριστές’ δημοσίων πόρων και χρημάτων που προέρχονται από δημότες (τέλη), ούτε για μισθοδοσίες υπαλλήλων και αξιωματούχων...
•• Πρώτιστα εκλέγονται για παραγωγή έργων χρήσιμων και ωφέλιμων για τις τοπικές κοινωνίες, για τόνωση απασχόλησης νέων, στήριξη κτηνοτρόφων και επαγγελματιών. Για κοινωνική πολιτική! Για τακτική συγκοινωνία και ανάπτυξη.
• Το... ροκάνισμα χρόνου και χρήματος άνευ ουσιαστικού αποτελέσματος, διαβρώνει και φθείρει τον λαϊκό θεσμό της αυτοδιοίκησης και αποκέντρωσης, την ίδια την Δημοκρατία.
^ Η υπό ερήμωση περιοχή μας έχει ανάγκη ταχύτατων έργων και μεταρρυθμίσεων!!!
Δημήτρης Παπακώστας 11-2-24
-----////------
.@ σχετικό άρθρο
https://www.karditsalive.net/karditsa/topiki-epikerotita/τρίτη-παράταση-για-την-ενεργειακή-αναβάθμιση-του-δημοτικού-κτιρίου-ανθηρού-από-τους-6-μήνες-παράδοση,-έφθασε-στους-17https://www.karditsalive.net/karditsa/topiki-epikerotita/τρίτη-παράταση-για-την-ενεργειακή-αναβάθμιση-του-δημοτικού-κτιρίου-ανθηρού-από-τους-6-μήνες-παράδοση,-έφθασε-στους-17