10 - 02 - 2025
Είσοδος μελών

Ela na paiksoume

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας
D PapakostasΤο Συνέδριο ΚΕΔΕ, των Ιωαννίνων, ίσως αποδειχθεί ιστορικής σημασίας, Σταθμός και τομή στα Αυτοδιοικητικά πράγματα της Χώρας μας!!!

Μύθοι, πλασματικές παραδοχές, εικονική πραγματικότητα, πελατειακά δίκτυα και μικροκομματικές αντιλήψεις μπορούν να κατεδαφισθούν, ως "χάρτινος πύργος", υπό την μοναδική προϋπόθεση:

Όλοι οι Αιρετοί, οι Συνδικαλιστές της ΚΕΔΕ, ΟΙ ΝΟΜΟΘΕΤΕΣ, να κάνουμε την αναγκαία υπέρβαση με στέρεη ΒΟΥΛΗΣΗ "να αλλάξουμε το Κράτος, συθέμελα, τις ζωές μας, την Ελλάδα!!"

Με ΜΟΝΑΔΙΚΗ στόχευση: Ισχυροί Δήμοι, με Αποκέντρωση, Αυτονομία, πόρους και εξουσίες. Συμμετοχή του ενεργού πολίτη, με δικαιώματα και υποχρεώσεις, με συνείδηση και δράση. Για λειτουργική Τοπική Δημοκρατία, Τοπική Ανάπτυξη, Δημογραφική Αναγέννηση!!!

Σήμερα, παρουσιάσθηκε η Μελέτη του ΙΤΑ, για τα εκλογικά συστήματα και τους μηχανισμούς Διακυβέρνησης των Δήμων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τον υπεύθυνο της εταιρίας "ΜΙΛΗΤΟΣ", Δ. ΖΑΦΕΙΡΙΑΔΗ.

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, που εξάγονται:

1. Μύθος, ότι στην Ευρώπη οι Δήμοι είναι μεγάλοι πληθυσμιακά. Αντίθετα ο μέσος όρος κινείται στους 5.000-10.000 Δημότες.

Το μύθο αυτό, πρόβαλε η ηγεσία στο ΥΠΕΣ Ι. Ραγκούση, το 2010, για να περάσει τη θνησιγενή, παραμορφωτική, δήθεν, Μεταρρύθμιση της ισοπεδωτικής συγχώνευσης των Χιλίων Καποδιστριακών Δήμων & Κοινοτήτων, σε 325 "Καλλικρατικούς" Δήμους.... χωρίς πόρους, εξουσία και Στελέχη/υπαλλήλους.

Τότε, είχαμε προτείνει περί τους 600 (βάση, τα παλιά Συμβούλια Περιοχής).

2. Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Τοπικής Αυτονομίας (ν.1850/1989), ρητά ορίζει στο άρθρο 3:

"Δια της τοπικής Αυτονομίας νοείται το δικαίωμα και η πραγματική ικανότητα των ΟΤΑ να ρυθμίζουν & να διευθύνουν, στα πλαίσια του νόμου με δική τους ευθύνη τις δημόσιες (τοπικές) υποθέσεις. Το δικαίωμα αυτό ασκείται από συμβούλια ή συνελεύσεις, που αποτελούνται από μέλη εκλεγόμενα με ελεύθερη, μυστική, ίση, άμεση και καθολική ψηφοφορία".

Άρα, η ισοδυναμία των ψήφων, η πιστή αντιπροσωπευτικότητα, αποτελούν Ευρωπαϊκό κεκτημένο.

Τα "πλειοψηφικά" ή "υπέρ-ενισχυμένα" εκλογικά συστήματα, δεν συνάδουν με το Ευρωπαϊκό πνεύμα....

3. Το ισχύον Σύνταγμα, ορίζει στο άρθρο 101:

"Ή διοίκηση τού Κράτους οργανώνεται σύμφωνα με το αποκεντρωτικό σύστημα. Η διαίρεση της Χώρας διαμορφώνεται με βάση τις γεωοικονομικές, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες. Ο κοινός Νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρα κανονιστικά έχουν υποχρέωση να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών".

Συνεπώς, η ορεινότητα και η νησιωτικότητα συνιστούν απαράγραπτα δικαιώματα μας - δεν μας χαρίστηκε προνόμιο - & ανεξίτηλα στοιχεία της Εθνικής μας Ταυτότητας!!

Αποτελούμε μία ειδική ξεχωριστή κατηγορία Δήμων.... Συνεπώς χρειάζεται ειδικό, διαφορετικό, εκλογικό σύστημα που θα ενώνει, συνθέτει, θα προωθεί συναινετικές διαδικασίες.

Διατοπικό, Πατριωτικό, Αποκεντρωτικό - ανά Δημοτική Ενότητα/Καποδιστριακή περιοχή με Τοπικό Αντιδήμαρχο, υποχρεωτικά. Συμμετοχικό - Δημοκρατικό.

Χωρίς πολώσεις, κομματικές εξαρτήσεις ή άγονους τοπικισμούς.

4. Διαχρονικά από ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους, μετά την Παλιγγενεσία 1821, οι Δήμοι κατατάσσονται σε κατηγορίες, ανάλογα το μέγεθος και τα ειδικά χαρακτηριστικά (Α, Β, Γ τάξη).

Οι 325 Δήμοι, χωρίζονται σε Ορεινούς (31) - Νησιωτικούς(66) - Περιφερειακούς (161) - Αττική/Αθήνα (56) - Θεσς/κη (11) [πρωτεύουσες Νομών 52].

Είμαστε ισότιμοι, αλλά όχι ισοδύναμοι.

5. Όπως, τόνισε ο Δ. Ζαφειριάδης, στην Ευρώπη, οι Δήμοι έχουν μικρό σχετικά πληθυσμιακό μέγεθος, οι εκλογές στους περισσότερους, γίνονται με αναλογικό σύστημα, σε άλλους με μεικτό, διαφοροποιείται ο τρόπος εκλογής του Δημάρχου και Δ.Σ., ανάλογα με το μέγεθος κάθε Δήμου - στους μικρούς Δήμους, υπάρχει αναλογική, έμμεση εκλογή Δημάρχου, δικαίωμα πρότασης μομφής όταν ο Δήμαρχος κρίνεται ανεπαρκής ή παραβαίνει πρόγραμμα ή νόμο κ.λπ.

Στην Ισπανία ο Δήμαρχος είναι απλά Συντονιστής, όχι μονοκράτορας. Το Δ.Σ. ισχυρό όργανο.

Στη Σουηδία, Δήμο Στοκχόλμης, το εκλογικό σύστημα είναι η Αναλογική & ανώτατο - κυρίαρχο όργανο η Δημοτική Συνέλευση (ΤΟΠΙΚΗ ΒΟΥΛΗ), με 31-101 μέλη..

Εκτελεστική -Δημαρχιακή Επιτροπή με 13 μέλη (8 από πλειοψηφία/5 από Αντιπολίτευση).

Αντιδήμαρχοι ορίζονται και από Αντιπολίτευση, αναλογικά δύναμης.

Ο Δήμαρχος προεδρεύει της Επιτροπής, που ουσιαστικά κυβερνά τον Δήμο.

Υπάρχει και Γενικός Δ/ντης Δήμου, τεχνοκράτης.

6. Ο πρόεδρος Δ.Σ. ΚΕΔΕ Γ. ΠΑΤΟΥΛΗΣ, παρατήρησε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση λειτουργούν περισσότεροι, πιο μικροί πληθυσμιακά Δήμοι αλλά με πολλές εξουσίες, ενώ στην Ελλάδα, λιγότεροι, με ελάχιστες πραγματικές εξουσίες, με ένα Κεντρικό Κράτος, δυνάστη.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: ΟΙ απόλυτες θέσεις, όχι στην Αναλογική (ΚΕΔΕ)-ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ (ΥΠΕΣ), είναι εκτός Ευρωπαϊκού πλαισίου, αντιτίθενται στον ΕΧΤΑ, στο πνεύμα του Ελληνικού Συντάγματος, στις προκλήσεις των καιρών!!!

ΥΠΕΣ - ΕΝΠΕ - ΚΕΔΕ - ΚΟΜΜΑΤΑ - ΑΙΡΕΤΟΙ, καλούμαστε να υπερβούμε εαυτούς, κατεστημένες αντιλήψεις, να βρούμε με πολλή δουλειά τη χρυσή τομή, τη μέση οδό, που θα συνθέτει ισοδυναμία ψήφου και ανάγκη κυβερνησιμότητας Δήμων και Περιφερειών. Που Θα εφεύρει διακριτό ρόλο με ειδικό εκλογικό και συμβατό σύστημα Διακυβέρνησης, στους Ορεινούς, εκτεταμένους, δυσπρόσιτους, αραιοκατοικημένους Δήμους (& νησιά).

Για αυθεντική Αυτοδιοίκηση με γνήσια Αποκέντρωση.

Για Ανάπτυξη, με Τοπική Δημοκρατία.

Για Δήμους των ενεργών Πολιτών, όχι των αμέτοχων & αποκλεισμένων....

Δημ. Παπακώστας

Αιρετός ΤΑ 1999-2019....ΟΡΕΙΝΗ ΑΡΓΙΘΕΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ. 1-12-17.

Ο καιρός στο Καταφύλλι

Koumpouriana

Σελίδες μελών
Δι@ύγεια - Δήμος Αργιθέας
Δήμος Αργιθέας
Τελευταία άρθρα