Υπάρχουν τέσσερα πράγματα που κανείς μας δεν μπορεί να ανακτήσει.
Η πέτρα… αφού ριχθεί. Η λέξη… αφού ειπωθεί.
Η ευκαιρία… αφού χαθεί. Ο χρόνος… αφού περάσει.
Να γνωρίζουν όποιες και όποιοι με τα βιβλία τους και τις συγγραφές τους πως, ότι και να γράψουν, δεν μπορούν να αλλοιώσουν τα γεγονότα..... Δεν μπορούν να αποδομήσουν την Ιστορία του Έθνους μας, να απο-ελληνοποιήσουν το Λαό μας και ιδίως τα παιδιά μας στην κατεύθυνση των ιδεολογικών τους ανατροφών και διατροφών ή στην κατεύθυνση της παγκοσμιοποίησης. Μ. Παπαδημητρίου
Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως Αρχαίο Ελληνικό ρητό
Ενίοτε δε, είναι μήτηρ "βαρεμάρας" και... "εκνευρισμού" Κ. Τ.
----------
Η ορθή σκέψη χάνει τη δύναμή και το κύρος της, αν την επαναλαμβάνεις πολύ συχνά" Αντρέ Μωρουά
Σε μια εποχή καθολικής εξαπάτησης, το να λες την αλήθεια είναι μια επαναστατική πράξη!
Η φράση αποδίδεται από πολλούς στον George Orwell, αμφισβητείται όμως αυτή η απόδοση
Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους.
Πως κύλησε το πρώτο 24ωρο του Φωτογραφικού Φεστιβάλ 2024 στο Αγρίνιο
Πληροφορίες
Γράφει ο Απόστολος Κων. Καρακώστας
Το επίκαιρο πολιτιστικό γεγονός που «τρέχει» αυτή την εβδομάδα στο Αγρίνιο το συναντούν οι πολίτες σε πολλά σημεία της πόλης, που είναι τα «στέκια» του Πολιτισμού και τα μέρη που επισκέπτονται οι ντόπιοι και οι ξένοι στο Αγρίνιο.
Αυτά τα μέρη είναι η κεντρική πλατεία Δημοκρατίας, το Παπαστράτειο Μέγαρο, η Γκαλερί «Ταξιδεύουσα», το Πολιτιστικό κέντρο που στεγάζεται στην Παλιά Δημοτική Αγορά και το μοναδικό Μουσείο των γλυπτών του Αγρινιώτη Χρήστου Καπράλου.
Ένας περίπατος 1.200 μέτρων ενώνει αυτά τα πέντε σημεία στα οποία φιλοξενούνται 300 φωτογραφίες 86 φωτογράφων από 27 πατρίδες που ήρθαν στο Αγρίνιο, για να μεταφέρουν τα μηνύματα που ξεπροβάλλουν έντονα
Έκθεση για την Απελευθέρωση της Αθήνας στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης του Δήμου Ηλιούπολης.
Πληροφορίες
Δελτίο τύπου
Το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης του Δήμου Ηλιούπολης, Σοφοκλή Βενιζέλου & Μαρίνου Αντύπα, στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης της Ηλιούπολης τιμώντας τα 80 χρόνια από την Απελευθέρωση της Αθήνας (12 Οκτωβρίου 1944) διοργανώνει την έκθεση ''ΠΟΛΕΜΟΣ-ΚΑΤΟΧΗ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ 1940 -1944, Εικαστικές και λογοτεχνικές Μαρτυρίες '' από τις 7 έως 31 Οκτωβρίου 2024.
Πολυθεματική έκθεση του Βαγγέλη Παπαδόπουλου στην Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών(ΕΣΗΕΑ)
Πληροφορίες
Δελτίο τύπου
Από τις 30 Σεπτεμβρίου έως 7 Οκτωβρίου 2024 διαρκεί η νέα αναδρομική έκθεση του εικαστικού δημιουργού, διακεκριμένου δημοσιογράφου και συγγραφέα Βαγγέλη Παπαδόπουλου στο χώρο της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, Ακαδημίας 20.
Η πολιτισμολόγος, εικαστικός, κριτικός τέχνης Μαριλένα Φωκά επισημαίνει για την έκθεση:
''Πρόκειται για μια σημαντική, αναδρομική, πολυθεματική έκθεση του Βαγγέλη Παπαδόπουλου με 100 πολυσχιδείς θεματικές καταθέσεις, δημιουργίες διαφορετικών τεχνοτροπιών, οι οποίες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα από τα σκίτσα, τις τοπιογραφίες, τις προσωπογραφίες έως τα αγιογραφικά θέματα και τις αγιογραφίες, αλλά και την
Η διαχρονικότητα της εικαστικής δημιουργίας στην Art Gallery 35 στον Πειραιά
Πληροφορίες
Δελτίο τύπου
Από τις 16 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2024 πρόκειται να παρουσιαστεί η νέα έκθεση με έργα τέχνης του χθες και του σήμερα, αναγνωρισμένες δημιουργίες και εκθέματα που ξεχωρίζουν στην διάρκεια των χρόνων για το ανεπανάληπτο εικαστικό πέρασμα τους. Το σημαντικό γεγονός θα πραγματοποιηθεί στην ΑRT GALLERY 35 του Κυριάκου Τζιζμετζόγλου, Καραολή και Δημητρίου 35 στον Πειραιά.
Αξίζει να επισημάνουμε κάποια πράγματα για το σπουδαίο αυτό πολιτιστικό και πολιτισμικό δρώμενο που θα διεξαχθεί. Οι συνθέσεις με υπογραφές Δημήτρης Ταλαγάνης, Λυκούργος Κογεβίνας, Μίνως Αργυράκης, Νίκος Βεντουράς, Παπαλουκάς, Κεσσανλής, Γύζης, Τέτσης, Μυταράς, Γεράσιμος Σκλάβος, Λουκάς Γεραλής, Αντωνακάτου, Σωτηρία Ράλλη, Φειδάκης, Αξελός, Σπυρόπουλος, Μηλιάδης, Mattioli, Γεράσιμος Στέρης, Τσίγκος, Παπανικολάου, Περικλής Βυζάντιος, Μάριος
Εικαστικά: Η ζωγραφική αποτύπωση «της φωτιάς» από σύγχρονους Έλληνες Καλλιτέχνες
Πληροφορίες
Της Μαριλένας Φωκά (ΜΑ), κριτικού τέχνης & λογοτεχνίας
Η φωτιά είχε θεωρηθεί από τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους της Ιωνίας και της Κάτω Ιταλίας ως ένα βασικό συστατικό της κοσμογονίας. Στον Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου διαφαίνεται η ύψιστη σημασία της στην ανάπτυξη του πολιτισμού, η χρήση της οποίας έδωσε την ώθηση για την ανάπτυξη πρώτα της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, αργότερα της οικοδομικής αλλά και των επιστημών εν γένει, έως τα εντυπωσιακά επιτεύγματα της βαριάς βιομηχανίας, της ρομποτικής και της πυρηνικής φυσικής των ημερών μας.
Ωστόσο, η φωτιά που επιδρά στην φύση, εκτός από ευεργετική δράση ενέχει και μια καταστρεπτική ορμή. Αρκετούς αιώνες αργότερα από τον Αισχύλο, ο Εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολομός στον Πόρφυρα, έκανε
Έκθεση τιμής και μνήμης για τον εικαστικό Γιώργο Σάρδη από την ΑRT WAY στην ART GALLERY 35 στον Πειραιά
Πληροφορίες
Η Art Gallery 35,Καραολή Δημητρίου 35 στον Πειραιά και η ART WAY παρουσιάζουν ως τις 15 Ιουλίου 2024 την ομαδική έκθεση εικαστικών δημιουργών με θέμα: «ΟΤΑΝ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΩΣ». Οι διοργανωτές, επιμελητές - εκπρόσωποι της ART WAY Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κωνσταντίνος Λαγός αναφέρουν για την έκθεση:
Με θέα στο απέραντο γαλάζιο κοντά στο λιμάνι του Πειραιά ακριβώς πέντε χρόνια μετά την οδυνηρή απώλεια του προέδρου της ART WAY εικαστικού - επιμελητή εκθέσεων Γιώργου Σάρδη (12-7-2019) επιστρέφουμε στον τόπο που γεννήθηκε εδώ στον Πειραιά με μια έκθεση μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού που θα συζητηθεί και θα συγκινήσει.
Εικαστική μαγεία στο Κολωνάκι από την έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής"
Πληροφορίες
Δελτίο τύπου
Μεγάλη επιτυχία και επισκεψιμότητα παρουσιάζει η νέα έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος Ο Απελλής στο χώρο του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου στο Κολωνάκι που διαρκεί από τις 17 ως τις 23 Ιουνίου 2024. Προλογίζοντας την έκθεση του ιστορικού Συλλόγου με την ιδιότητα του προέδρου του και του ιστορικού τέχνης ο κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Oι δημιουργοί μέσα από τις καταθέσεις τους αναδεικνύουν την λειτουργικότητα ενός πλαισίου που γίνεται πρόκληση και πρόσκληση στην εικαστική μυθολογία, που αποθησαυρίζει συνειδητά την σοφία της τέχνης.
Μουσειολογία: “Μουσείο Τέχνης Κατερίνας Περήφανου” στην Εύβοια
Πληροφορίες
Της Μαριλένας Φωκά (ΜΑ), κριτικού τέχνης & λογοτεχνίας
Στην ιστορία του πολιτισμού πολλές φορές η αγάπη των δημιουργών για την τέχνη έχει γίνει το έναυσμα για την δημιουργία αξιόλογων έργων και θεσμών που γράφουν την δική τους ιστορία εκεί που η πολιτεία δεν έχει ακόμα δώσει το στίγμα της. Σε αυτήν την περίπτωση πρόκειται για ένα ολόκληρο μουσείο που κοσμεί την νήσο της Εύβοιας. Ένα μουσείο με ιδιωτική πρωτοβουλία το οποίο δημιουργήθηκε από το μεράκι και την αγάπη για τα εικαστικά της καλλιτέχνιδας Κατερίνας Περήφανου. Η Κατερίνα Περήφανου γεννήθηκε στην Εύβοια. Από τα μαθητικά της χρόνια είχε έμφυτη την τάση της δημιουργίας, ιδιαίτερα της ζωγραφικής με πρωταρχικό υλικό τα κοχύλια τα οποία επεξεργαζόταν με μεγάλη έμπνευση μετατρέποντάς τα σε άρτια έργα τέχνης που χαρακτήριζε η πρωτοτυπία και η εκλεπτυσμένη παρέμβαση. Τελειώνοντας τις σπουδές της στα
Εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας με τίτλο «Γονεϊκότητες» στο Αγρίνιο
Πληροφορίες
Γράφει ο Απόστολος Κων. Καρακώστας
Με τον τίτλο «Γονεϊκότητες» άνοιξε το βράδυ της Κυριακής 12 Μάη η έκθεση φωτογραφίας στο Μουσείο Καπράλου στο Αγρίνιο. Την έκθεση διοργάνωσε η ομάδα Αγρινιωτών φωτογράφων και φίλων της φωτογραφικής τέχνης που διοργανώνουν κάθε χρόνο στο Αγρίνιο το Φωτογραφικό Φεστιβάλ Photopolis.
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αγρινίου και είναι ενταγμένη στο πλαίσιο των προ-φεστιβαλικών εκδηλώσεων της ομάδας.
Έχει τίτλο «Γονεϊκότητες», και στα Αγγλικά, λόγω συμμετοχής πολλών ξένων φωτογράφων: «Parenthoods».
Σ’ αυτή την έκθεση συμμετέχουν 115 φωτογράφοι, συνολικά από 24 χώρες, ήτοι Ελλάδα, Ευρώπη, Μέση