Ela na paiksoume

16 - 08 - 2018
Καταφύλλι
Σύλλογοι
Είσοδος μελών
Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 84 επισκέπτες και κανένα μέλος

Παραπομπές
Ενημέρωση - ψυχαγωγία

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας

D Papakostas Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση και το ΥΠΕΣ για το σχέδιο νόμου "Κλεισθένης 1".

 Το ΔΣ ΚΕΔΕ, με ευρεία πλειοψηφία καλεί όλα τα ΔΣ των 325 Δήμων της Χώρας να συγκληθούν - φυσικά προαιρετικά - σε ειδική έκτακτη συνεδρίαση προς συζήτηση και αντίδραση όλων, στο "απαράδεκτο", όπως τονίζει, σχέδιο νόμου.....

 Το Υπουργείο Εσωτερικών από την πλευρά του, υπονομεύει, ακούσια ή εκούσια, την όλη διαδικασία διαβούλευσης, περιορίζοντας σε 15 μόλις μέρες, παρότι ο νόμος προβλέπει τουλάχιστον τέσσερις βδομάδες.

 Ο διχασμός πλήρης, ο διάλογος, η συναίνεση έχουν ηττηθεί, στην παρούσα φάση, κατά κράτος.

 Α. Όμως, η νομοθετική πρωτοβουλία ανήκει στη Βουλή και στην κυβέρνηση, κυρίως.

 Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει τις Συνταγματικά κατοχυρωμένες εξουσίες.

 Εκτελεστικές οι Δήμαρχοι/Αντιδήμαρχοι.

 Ελεγκτικές/κανονιστικές οι Αιρετοί Δημοτικοί σύμβουλοι.

 Οι κοινοτάρχες τις αρμοδιότητες από το νόμο Καλλικράτη.

 Β. Η Αυτοδιοίκηση είναι ο κατεξοχήν χώρος της σύνθεσης, της συνεννόησης, του διαρκούς διαλόγου, των έργων και του πρακτικού αποτελέσματος!

 Επί είκοσι χρόνια, υπηρετώντας την Αυτοδιοίκηση, πετύχαμε με διάλογο, αγώνα, αντιπροτάσεις πολλές θεσμικές και οικονομικές κατακτήσεις....

 Ιδίως κατά την Καποδιστριακή περίοδο, της αυθεντικής αποτελεσματικής τοπικής αυτοδιοίκησης, που γκρεμίστηκε με ευθύνη της Κυβέρνησης 2010 αλλά και της Διοίκησης της ΚΕΔΕ 2007-2012, που συνήργησαν στην ψήφιση του Υπερτροφικού/συγκεντρωτικού Καλλικράτη, χωρίς πόρους, προσωπικό, σχέδιο.

 Ας όψονται, οι τότε διαπρύσιοι, ένθερμοι, κήρυκες των συνενώσεων ανομοιογενών περιοχών.

 Τότε, είχαμε πει: Όταν η Χώρα έχει 300 Βουλευτές, μπορεί και πρέπει να έχει έως 600 Δήμους/Δημάρχους, λόγω και της Ορεινότητας και Νησιωτικότητας.....

 *Ο Υπερσυγκεντρωτισμός, έφερε γραφειοκρατία, πολυδαίδαλους ελεγκτικούς μηχανισμούς, μονοκρατορικές αντιλήψεις και το βασικότερο: αποξένωσε τους απλούς πολίτες, αφυδάτωσε το θεσμό, νέκρωσε κάθε δημιουργική δράση και φωνή....

 Παραγκωνίστηκαν τα πρωτοκύτταρα, οι κοινότητες και οι Καποδιστριακές περιοχές.

 Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΕΛΛ.Α.Δ.Α του τότε υπουργού (2010), δεν ίσχυσε ποτέ..... όμως ο θνησιγενής Καλλικράτης καθιερώθηκε, με δυσμενή αποτελέσματα για πόλεις και χωριά (έργα ελάχιστα, συμμετοχή πολιτών μηδαμινή, οι Αιρετοί σε πλήρες αδιέξοδο).

 Γ. Τώρα, απαιτείται μελέτη του σχεδίου νόμου Σκουρλέτη, αντίκρουση στα αρνητικά-και έχει μερικά- αλλά και στήριξη με βελτιωτικές παρεμβάσεις των αυτοδιοικητικών στα θετικά- και έχει πάλι μερικά...

 Δ. Η κήρυξη ...."επανάστασης" από τα πολυτελή (χλιδάτα) ξενοδοχεία των Αθηνών, δεν θα έχει ουσιαστικά αποτελέσματα για την Περιφέρεια, τα νησιά, τα Ορεινά.

 Δεν ακουμπά την Ελλάδα των Ορεινών, των άγονων νησιών, των Αγροτικών περιοχών.....

 Η άριστη κα χρήσιμη κριτική στον "Κλεισθένη 1", μπορεί να γίνει με τεκμηριωμένες προτάσεις, επιστημονικές παρεμβάσεις και προωθητικούς συμβιβασμούς.

 [Βλέπε άρθρα Δημ. Κατσούλη- τετράδια Αυτοδιοίκησης. Απόψεις καθηγητή Ν. Κ. Χλέπα κ.α.]

 Ε. Συμπερασματικά:

 1. Ούτε το ισχύον αντιδημοκρατικό υπερενισχυτικό εκλογικό σύστημα, ούτε η απλή του Κλεισθένη.

 Ναι σε όριο εισόδου 2-3%.

 Ναι σε κατανομή του 85% των εδρών με αναλογική και μικρό Βonυς υπέρ της παράταξης Δημάρχου, που θα εκλεγεί.

 Ας πάμε, σταδιακά, στην παρούσα νέα θητεία έτσι και το 2023..... το επανεξετάζουμε.

 2. Διεύρυνση του πλαισίου υποχρεωτικών δαπανών. Δυνατότητα λειτουργίας Δήμων.

 Έχουμε αναφερθεί σε πρότερο σημείωμα μας.

 3. Έσχατο δικαίωμα διάλυσης του ΔΣ, στον Δήμαρχο, σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις με ασφαλιστικές δικλείδες.

 4.Τετραετης θητεία, όπως Ιστορικά ίσχυε στη Χώρα (ακόμα και ο Πρόεδρος ΗΠΑ, εκλέγεται για τέσσερα χρόνια).

 5. Ειδική αυτοτελής κατηγορία οι Ορεινοί Δήμοι.

 6. Ενίσχυση ρόλου Κοινοτήτων, Δημοτικών ενοτήτων/Καποδιστριακών περιοχών.

 - Τοπικοί Αντιδήμαρχοι ανά περιοχή, ιδίως σε Ορεινούς Δήμους και εκτεταμένους (άνω π.χ. των 150.000στρεμματων).

 - Βελτιώσεις στο σύστημα εκλογής κοινοταρχών του Κλεισθένη.

 - Όριο 200 κάτοικοι, αντί των 500.

 - Ο πλειοψηφών σε σταυρούς να εκλέγεται πρόεδρος, όχι έμμεσα.

 - Όχι στα περί "μομφής" που θα διχάσουν τα χωριά.

 Δυνατότητα υποψηφιότητας, με υποχρεωτική στήριξη αριθμού δημοτών κάθε κοινότητας (υπογραφές, μοναδικές π.χ. 5-10% των εκλογέων, με συμβολαιογραφική πράξη ή βεβαίωση Δικηγόρου), άλλως θα υπάρξουν "ψηφοδέλτια σεντόνια" και άλλα γραφικά.....

 - Αποκεντρωμένο Συμβούλιο Ανά Καποδιστριακή περιοχή από τοπικό Αντιδήμαρχο και κοινοτάρχες οικείας περιφέρειας. Με πόρους (50% ΣΑΤΑ κ.λπ.).

 Όλα τα παραπάνω, θα ενισχύσουν τη συμμετοχικότητα, θα αιμοδοτήσουν τη βάση της Αυτοδιοίκησης, θα ξαναφέρουν κόσμο, τη νεολαία στα κοινά.

 Βέβαια, αποτελούν.... ακίδες στο μάτι των μεγαλοδημάρχων, των αστικών κυρίως κέντρων.......... αλλά εμείς μιλάμε αυτοδιοικητικά!!!

 *** Ελπίζουμε, να επανέλθουμε, γιατί πιστεύουμε στο διαρκή διάλογο, τη σύνθεση, τους αναγκαίους προωθητικούς συμβιβασμούς.

 ΥΠΕΣ και ΚΕΔΕ ας ακούσουν τη βάση, την Περιφέρεια, τα Ορεινά!

 Έχουν μεγάλες, ιστορικές ευθύνες.....

Δημήτρης Παπακώστας

Αιρετός ΤΑ 1999-2019.

Ο καιρός στο Καταφύλλι
Σελίδες μελών
Πρωτοσέλιδα
Δι@ύγεια - Δήμος Αργιθέας
Αποφάσεις και πράξεις στο Διαδίκτυο, μέσω του προγράμματος Δι@ύγεια
Δήμος Αργιθέας
Εκλογές Σεπτ. 2015
Εκλογές 2014
Εκλογές 2012
Εκλογές 2010