Να γνωρίζουν όποιες και όποιοι με τα βιβλία τους και τις συγγραφές τους πως, ότι και να γράψουν, δεν μπορούν να αλλοιώσουν τα γεγονότα..... Δεν μπορούν να αποδομήσουν την Ιστορία του Έθνους μας, να απο-ελληνοποιήσουν το Λαό μας και ιδίως τα παιδιά μας στην κατεύθυνση των ιδεολογικών τους ανατροφών και διατροφών ή στην κατεύθυνση της παγκοσμιοποίησης. Μ. Παπαδημητρίου
Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους.
Πλάτων 427-347 π.χ.
Υπάρχουν τέσσερα πράγματα που κανείς μας δεν μπορεί να ανακτήσει.
Η πέτρα… αφού ριχθεί. Η λέξη… αφού ειπωθεί.
Η ευκαιρία… αφού χαθεί. Ο χρόνος… αφού περάσει.
Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως Αρχαίο Ελληνικό ρητό
Ενίοτε δε, είναι μήτηρ "βαρεμάρας" και... "εκνευρισμού" Κ. Τ.
----------
Η ορθή σκέψη χάνει τη δύναμή και το κύρος της, αν την επαναλαμβάνεις πολύ συχνά" Αντρέ Μωρουά
Σε μια εποχή καθολικής εξαπάτησης, το να λες την αλήθεια είναι μια επαναστατική πράξη!
Η φράση αποδίδεται από πολλούς στον George Orwell, αμφισβητείται όμως αυτή η απόδοση
Το εγχειρίδιο «Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής με βάση το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Εʹ & ΣΤʹ Δημοτικού» στοχεύει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών μέσω της σταδιακής εξοικείωσής τους με διάφορες συγγραφικές πρακτικές. Αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό που θέλει να εμπλουτίσει τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας αξιοποιώντας το Ανθολόγιο και τη δημιουργική γραφή προκειμένου να ενισχύσει τις δεξιότητες του λογοτεχνικού γραμματισμού των μαθητών του. Στην ουσία πρόκειται για μία εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας, την οποία μπορεί να εφαρμόσει όποτε και με όποιον τρόπο εκείνος κρίνει απαραίτητο.
Παρόλο που οι δραστηριότητες αναφέρονται στα λογοτεχνικά κείμενα του Ανθολογίου της Εʹ & ΣΤʹ Δημοτικού, ωστόσο οι δάσκαλοι του δημοτικού αλλά και οι φιλόλογοι μπορούν να επωφεληθούν από τις ασκήσεις, τις τεχνικές και τις ιδέες που εμπεριέχονται στο βιβλίο ανεξάρτητα από την τάξη στην οποία διδάσκουν.
Γνωστά και άγνωστα πρόσωπα της Ελληνικής Επανάστασης, μαζί με μια αποκαλυπτική ματιά στην Εθνική Συνέλευση του 1843-1844, περιέχονται στην κοινή έκδοση του Ιδρύματος Σύλβιας Ιωάννου με την Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος.
Το βιβλίο «Η Ιστορία έχει πρόσωπο - Μορφές του 1821 στην Ελλάδα του Όθωνα από τον Βέλγο διπλωμάτη Benjamin Mary» παρουσιάζει 125 άγνωστα και ανέκδοτα μέχρι σήμερα σχέδια με 320 μοναδικά πρόσωπα από το λεύκωμα του Benjamin Mary (1792-1846), πρώτου Βέλγου διπλωμάτη στην Ελλάδα και ζωγράφου. Η έκδοση αποτελεί σταθμό στην προσωπογραφία αγωνιστών, πολιτικών, ιερωμένων, λογίων και καθημερινών ανθρώπων των μέσων του 19ου αιώνα, καθώς μορφές άγνωστες στην εικονογραφία αναδύονται, εμπλουτίζοντας την τοπική ιστορία.
Είναι η πρώτη και η μόνη μέχρι σήμερα γυναίκα συγγραφέας με επίσημη βιβλιογραφία μουσικών έργων σε Βυζαντινή Παρασημαντική γραφή. Το πρώτο βιβλίο με τίτλο "Ελλήνων ηχόχρωμα, σαρακατσάνικα τραγούδια" (2018) και τώρα το "Παναρμόνιον" (2021) είναι καταχωρημένα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος με μοναδικούς αριθμούς ISMN.
Αμφότερα προλογίζονται με συγχαρητήρια και ευχητήρια επιστολή από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο. Το "Παναρμόνιον" περιέχει τριλογίες από Βυζαντινό μέλος, Παραδοσιακό και Ρεμπέτικο τραγούδι και αναδεικνύει με πρωτότυπο και ευρηματικό τρόπο τη σύνδεση μεταξύ τους, την πορεία και την εξέλιξη της μουσικής από τα πρώτα Χριστιανικά χρόνια έως και σήμερα. Το βιβλίο θα συνοδεύεται από CD με τραγούδια από το έργο που ερμηνεύουν οι χορωδίες της συγγραφέως.
Ο λαϊκός φιλόσοφος Καραγκιόζης συναντά την αρχαία κωμωδία και τον Αριστοφάνη σε ένα πολύχρωμο λυρικό παραμύθι. Σε αυτή τη διασκευή, Καραγκιόζης και μπάρμπα Γιώργος, απογοητευμένοι από την πόλη τους, αναζητούν τον ιδανικό τόπο για να ζήσουν. Αφήνουν πίσω τους τις θεόρατες πολυκατοικίες, τα αυτοκίνητα, τον θόρυβο και τη μιζέρια της πόλης και των ανθρώπων της, και ξεχύνονται στο δάσος.
Εκεί θα γνωρίσουν τα πουλιά και τον αρχηγό τους και θα ξεκινήσει μια απίστευτη περιπέτεια.
Ολόκληρη η θεατρική παράσταση σε ένα μουσικό CD!
Διασκευή, στίχοι, εικονογράφηση: Ηλίας Καρελλάς
Με τις φωνές των Ηλία Καρελλά, Χρήστου Θηβαίου, Τζώρτζιας Κεφαλά, Θάνου Κοσμίδη
Το Αλμυρό Μετάξι δεν είναι ένα ακόμα μυθιστόρημα για τις χαμένες πατρίδες. Είναι μια αληθινή ιστορία. Πρόκειται για μια πράξη αλτρουισμού από ένα τσούρμο Ιαπώνων ναυτικών από εκείνες που ολοένα και σπανίζουν. Όλο το φορτίο μεταξιού στη θάλασσα! Οι άνθρωποι δεν είναι διαβατήρια! Το ατμόπλοιο S/S Tokei Maru έσωσε 825 ανθρώπους από τη φωτιά της Σμύρνης το 1922. Παράλληλες ζωές, παράλληλοι κόσμοι, που συναντήθηκαν σε μια στιγμή της ιστορίας. Μια στιγμή και μόνο που φτάνει για να νικήσεις το κακό. Αρκεί να θέλεις. Και εκείνοι οι ναυτικοί ήθελαν.
Το Αλμυρό Μετάξι είναι ένα ιστορικό μυθιστόρημα με πάνω από 60 βιβλία στη φαρέτρα της βιβλιογραφίας του, με 350 παραπομπές και ένα ξεκάθαρο και δίχως περικοπές «Κατηγορώ» για τους υπαίτιους της Μικρασιατικής καταστροφής. Μια ευκατάστατη οικογένεια με τρία παιδιά, ένας φίλος καλός και ένας τρελός
Εξαντλήθηκε ταχύτατα η Α’ έκδοση του βιβλίου του Μεσολογγίτη,ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΚΑΛΑΚΗ, με τίτλο:
“ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ. Ιστορία - Πολιτισμός - Γεγονότα (16ος - 20ός αιώνας)”
και ήδη κυκλοφορεί η Β’ έκδοση της πολυετούς έρευνάς του πάνω στην Ιστορία και στα γεγονότα της Ιερής Πόλης του Μεσολογγίου από τον 16ο αιώνα μέχρι και σήμερα.
Αναπτύσσω σημαίνει ξεδιπλώνω, ξετυλίγω, φανερώνω, δίνω στα πράγματα τη δυνατότητα να αποκαλυφθούν. Αυτού του είδους την προσωπική ανάπτυξη προτείνει το Inner Vision Photography και μας μαθαίνει, μέσα από 12 πρωτότυπα workshops που συνδυάζουν τις αρχές της τέχνης της φωτογραφίας με τις τεχνικές της Art Therapy, πώς να ερχόμαστε σε επαφή με τη δημιουργικότητά μας, πώς να δίνουμε μορφή στις εικόνες του εσωτερικού μας κόσμου, πώς να συνδέουμε το καλλιτεχνικό μας έργο με τη μοναδικότητα και το προσωπικό μας βίωμα. Κι επειδή η δημιουργικότητα δεν επιτυγχάνεται μέσω της νόησης, αλλά με το ένστικτο του παιχνιδιού, θα επιλέξουμε συνεπιβάτες σε αυτό το ταξίδι, την ελαφρότητα και το χιούμορ μαζί με τη βιωματική γνώση και το ομαδικό πνεύμα.
Το Inner Vision Photography απευθύνεται σε όσους θέλουν να εμπλουτίσουν το φωτογραφικό τους βίωμα και σε
Η Γκλόρια επέλεξε αυτή τη μέρα του Ιουνίου για να φύγουν. Παίρνει τις κόρες της από το σχολείο και ξεκινά μαζί τους χωρίς προειδοποίηση για ένα μακρινό ταξίδι. Οι τρεις τους αφήνουν πίσω τους τις ακτές της Μεσογείου με κατεύθυνση προς τον Βορρά, το αλσατικό σπίτι μέσα στο δάσος του Κάιζερχαϊμ στο οποίο η Γκλόρια, ως παιδί, περνούσε τις διακοπές της. Γιατί αυτή η ξαφνική λιποταξία; Από ποια απειλή θέλει να ξεφύγει; Για να το μάθουμε, πρέπει να πάμε πίσω, στα ταραγμένα νερά του παρελθόντος, να γνωρίσουμε τον Τζιοβανάνγκελι, που την πήρε υπό την προστασία του όταν πέθανε ο πατέρας της, να σηκώσουμε το πέπλο γύρω από τον θάνατο του Σαμουέλ, του πατέρα των παιδιών της (πού βρισκόταν η Γκλόρια εκείνο το βράδυ;) και να καταλάβουμε τελικά ποιον ρόλο μπορεί να έπαιξε ο δικηγόρος Σαντινί σε όλη αυτή την ιστορία.
Την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021, εξεδήμησε εις Κύριον ο Μητροπολίτης Γόρτυνος & Μεγαλουπόλεως Κυρός Ιερεμίας (κατά κόσμον Παναγιώτης Φούντας).
Ο αείμνηστος Μητροπολίτης ... είχε ετοιμάσει για έκδοση, χωρίς όμως να προλάβει ο ίδιος να εκτυπώσει, το "ΜΙΚΡΟ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙΟ''.
Το βιβλίο αυτό ήθελε να προσφέρει ως ευλογία και προσωπικό του δώρο, στα πνευματικά του παιδιά, σε κάποια εορταστική ήμερα όπως συνήθιζε, γράφει αντί προλόγου, ο Τοποτηρητής της χηρευούσης Μητροπόλεως Γόρτυνος & Μεγαλουπόλεως, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης, Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος.
Το "πολλαπλώς αυτό ωφέλιμο πόνημα" είχε την σκέψη να τυπωθεί και να προσφερθεί ως ευλογία, κατά το
«Ο βοριάς φυσούσε μανιασμένα, παρασύροντας από τον ουρανό τεράστια χειμωνιάτικα σύννεφα, μαύρα και πυκνά, που έριχναν περνώντας στη γη σφοδρές νεροποντές. Η αγριεμένη σαν θεριό θάλασσα μούγγριζε και κτυπούσε με δύναμη στην όχθη πετώντας εκεί πελώρια κύματα, που με κίνηση αργή άφριζαν κι έσκαγαν σαν ριπές πολυβόλου. Ξανάρχονταν ρυθμικά το ένα μετά το άλλο, ψηλά σαν τα βουνά, σκορπίζοντας στον αέρα, κάτω από τα απόκρημνα βράχια, τον λευκό αφρό των κορυφών τους σαν οργισμένο ξέσπασμα τεράτων...».
Οι «Ιστορίες της μέρας και της νύχτας» του κορυφαίου εκπροσώπου του γαλλικού νατουραλισμού, Γκυ ντε Μωπασάν (1850-1893), μας ταξιδεύουν στις απόκρημνες ακτές της Νορμανδίας, στο γλυκό φως του γαλλικού Νότου, όμως και στην άγρια και σκληρή Κορσική: αγάπη, τρυφερότητα, επιθυμίες, αλλά και φόνος γονιών, μέθυσοι, δειλοί αστοί, πανούργοι χωριάτες, εικόνες από έναν